18. august 2015

Nye små Art Quilter


Jeg er overmåte begeistret for min "nyoppdagelse", dvs. å sy små Art Quilt-bilder.
Så begeistret, at jeg har handlet inn enda flere ferdigmonterte lerreter.
Så begeistret, at annet syarbeid, som bare venter på å bli gjort, får vente litt til...

Det er ingen hemmelighet at jeg liker å sy bilder "med mening".
Denne gangen har jeg quiltet bilder med kors på, et motiv jeg er glad i og som jeg har brukt også tidligere. Flere korsbilder finner du her.

Disse bildene er til salgs.

Lilla kors på blå, frihåndsquiltet bakgrunn.
Korset er laget av smale stoffbiter som jeg har frihåndsquiltet over.
Bildets størrelse er 12x18cm.
Lerretet er malt over med akrylmaling i gull.

Lilla kors





Mosaikk-korset er laget av bittesmå stoffbiter som er festet på et kors i gullstoff. Jeg har frihåndsquiltet over bitene, bakgrunnen er også frihåndsquiltet.
Jeg har selv farget stoffet som er brukt til bakgrunn.
Bildets størrelse er 12x18cm.
Lerretet er malt over med akrylmaling i gull.


Mosaikk-kors



5 kommentarer:

  1. Nydelige bilder.
    Ha ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk. Er veldig glad i å sy kors, men det er jo grenser for hvor mange slike bilder jeg kan produsere :)

      Slett
  2. Fantastisk å se bildene hos deg.
    Jeg har skrevet om korset som virker for meg.
    Har du lyst, - kan du lese det her, http://hjemveien.blogspot.no/2016/03/
    da skrev jeg: Jeg møtte veggen, - men hvor ble den av.

    Hilsen
    MinsteBror

    Fant deg via din gamle blogg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei - og takk for at du skriver her! Diktet ditt er både fint og godt å lese.

      Slett
    2. Takk for positiv tilbakemelding, - og jeg må titte mer hos deg :-)

      Det var en nær Gud opplevelse, som gjorde at jeg skrev:
      JEG MØTTE VEGGEN, - MEN HVOR BLE DEN AV.
      Var ikke et dikt, men slik jeg opplevde det, eller kanskje var det sterkere enn jeg klarte å beskrive.

      Slett